داستان ها و معجزات قران
ضمن تشکر از استاد عزیزم اقای احمد شفازاده که در راه اندازی این سایت مرا راهنمایی کردند
دو شنبه 26 فروردين 1392برچسب:معجزه قران, :: 1:22 ::  نويسنده : شهرام اسدی

 

نام مقاله:

معجزه علمي قرآن کريم ،محاسبه سرعت نور

نويسندگان :احسان کوثري نيا* زهرا اخوان صفايي

چکيده

بالاترين سرعت درجهان طبيعت، يا همان سرعت نور درخلأ درسه آيه از آيات شريفه قرآن کريم (سوره يونس، آيه5 ،سوره انبيا، آيه33 وسوره سجده ،آيه5) اشاره شده که اين مقدار ثابت اساسي جهاني را با حرکت سامانه زمين-ماه بيان فرموده است. تفسيرجديد ومبتني برتئوري نسبيت که از اين تعريف قرآني ارائه شده، مقدار سرعت نور را برابر 299،792،5=c کيلومتر برثانيه به دست مي دهد،که انطباق حيرت انگيزي با مقدار مورد قبول جهاني آن دارد. اين نتيجه شگفت انگيز،در واقع تأکيدي بر يکپارچگي جهان مادي ،صحّت نظريه نسبيّت خاص وحقّانيت قرآن کريم است.
کليد واژه ها: اعجازعلمي قرآن ، سرعت نور،نظريه نسبيت، سامانه زمين - ماه

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:معجزه قران, :: 15:32 ::  نويسنده : شهرام اسدی

 

قرآن كریم معجزه جاویدان حضرت محمد ص است. دانشمندان از دیرباز وجود گوناگونی را برای اعجاز قرآن بیان كرده‌اند. همزمان با كشفیات علمی در دو قرن اخیر،‌اعجاز علمی قرآن نیز مطرح شد. عده‌ای از مفسران و صاحب‌نظران كوشیده‌اند تا با انطباق پاره‌ای از آیات قرآن بر كشفیات جدید علوم تجربی، این ادعا را به اثبات برسانند. یكی از مواردی كه این انطباق از دلیل‌ها و قرینه‌های استوار برخوردار است. آیات مربوط به خورشید و حركات آن است. نوشتاری كه پیش‌رو دارید كه به بررسی همه جانبه این موضوع پرداخته است.

به ادامه مطلب مراجعه کنید



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:معجزه قران, :: 15:28 ::  نويسنده : شهرام اسدی

 

اینک رابطه این تصاویر با بحث اعجاز قرآن را با ذکر آیه‌ای از سوره "الرحمن" بیان می‌کنیم:خداوند در قرآن کریم می‌فرماید :{فَاذا انْشَقَّتِ السَّماءُ فَکَانَتْ وَرْدَهً کَالدِّهانِ{ رحمن : 37"بدانگاه که آسمان شکافته شود، و گلگون گردد همچون روغن گداخته حوادث هولناکی رخ می‌دهد که به گفتار در نمی‌آید".اگر در تمام تفاسیر قرآن که قبل از انتشار این عکس نوشته شده‌اند دقت کنید، مطلبی که تفسیر این آیه را در حد قناعت انسان بیان کند، نخواهید یافت، زیرا همانگونه که حضرت علی فرموده است، ...

 

ادامه متن در ادامه مطلب..



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:معجزه قران, :: 15:16 ::  نويسنده : شهرام اسدی

آقای كورش جم ‌نشان كه در زمان حاضر در تهران زندگی ميكند با يك ماشين حساب كوچك به نتيجه‌ای رسيد كه شما ميتوانيد آن را امتحان كنيد. او شماره هر سوره را با تعداد آيات آن بصورت زير جمع كرد: جمع تعداد آيه شماره سوره زوج 8 = 7 + 1 زوج 288 = 268 + 2 فرد 203 = 200 + 3 زوج 180 = 176 + 4 فرد 125 = 120 + 5 ... ... ... ... ... ... ... ... زوج 118 = 5 + 113 زوج 120 = 6 + 114 جمع زوج ها جمع فردها جمع آيه ها جمع سوره ها 6236 6555 6236 6555 قابل توجه است كه تعداد زوج‌ها 57 عدد و فردها نيز به همان تعداد يعنی 57 عدد ميباشد كه اين خود به تنهائی يك معجزه است. اما معجزه ديگر اينست كه اگر حاصل جمع‌های زوج را با هم جمع كنيم 6236 بدست می ‌آيد كه مساوی است با تعداد كل آيه‌های قرآن. و معجزه ديگر اينكه اگر حاصل جمع‌های فرد را با هم جمع كنيم 6555 بدست ميايد كه مساوی است با جمع كل شماره سوره‌های قرآن...

لطفا به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:معجزه قران, :: 15:13 ::  نويسنده : شهرام اسدی

 

 

دکتر "طارق سیودان" اخیراً کشفیات بسیار جالب، قابل توجه و تعمقی در آیات قرآن، در حوزه اعجاز قرآن در اشکال علمی کرده است.
 
دکتر "طارق سیودان" اخیراً کشفیات بسیار جالب، قابل توجه و تعمقی در آیات قرآن، در حوزه اعجاز قرآن در اشکال علمی کرده است.
از جمله کشفیات می توان به برابری یک چیز با چیز دیگر، به عبارتی برابری اضداد اشاره کرد.
برابری مرد با زن یکی از نمونه های آن در این کشف است. هر چند این نکته از لحاظ دستور زبان عجیب بوده، ولی آنچه از مجموع آیات قرآن مجید آشکار می شود، این است که کلمه مرد ۲۴ بار در قرآن مقدس آمده است. همچنین کلمه زن نیز ۲۴ بار در قرآن مقدس آمده است.
سپس مطابق آنالیز آیات مختلف، مشخص شده که این همسانی در متناقض ها، در تمامی قرآن کریم صادق است. قرآن مجید مشخص می‌کند که یک چیز با چیز دیگری (یا به عبارتی با متضاد خود و یا ریشه خود) برابر است.
در ادامه، نتایج شگفت‌آور حاصل از محاسبه کلمات عربی قرآن مجید و رمز اعداد را خواهید یافت.
کلمات و دفعات تکرار در جمع آیات قرآن مجید همانند کلمات دنیا (یکی از نام‌های زندگی) ۱۱۵بار، آخرت (نامی برای زندگی پس از این جهان) ۱۱۵بار، ملائکه ۸۸ بار، کلمه شیاطین ۸۸ مرتبه، کلمات زندگی و مرگ ۱۴۵بار، سود و زیان و ملت (مردم) و پیامبران ۵۰ مرتبه آمده است.
کلمات دیگری همچون ابلیس (پادشاه شیاطین) و پناه‌جوئی از شرّ ابلیس ۱۱مرتبه، مصیبت و شکر ۷۵بار، صدقه و رضایت ۷۳ مرتبه، فریب خوردگان (گمراه شدگان)، مردگان (مردم مرده) ۱۷بار، مسلمین و جهاد ۴۱ بار، طلا و زندگی راحت هشت، جادو و فتنه ۶۰ مرتبه، زکات و برکت ۳۲،ذهن و نور ۴۹، زبان و موعظه (گفتار، اندرز) ۲۵ و آرزو و ترس هشت مرتبه آمده است.
همچنین کلمات آشکارا سخن گفتن (سخنرانی) و تبلیغ کردن ۱۸، سختی و صبر ۱۱۴، محمد (صلوات الله علیه) و شریعت (آموزه‌های حضرت محمد صلی الله علیه و آله) چهار، مرد و زن ۲۴مرتبه ذکر شده است.
کلمات نماز پنج، ماه ۱۲، روز ۳۶۵، دریا ۳۲ و زمین (خشکی) ۱۳مرتبه در قرآن تکرار شده است.
دانش بشری بتازگی اثبات نموده که آب ۷۱?۱۱۱ % و خشکی ۲۸?۸۸۹ % از کره زمین را فراگرفته است که با درصد تعداد دفعات ذکر شده دریا و زمین در قران برابری می کند.

 



ادامه مطلب ...
یک شنبه 25 فروردين 1392برچسب:معجزه قران, :: 13:43 ::  نويسنده : شهرام اسدی

خواص سوره های قرآن به اجمال:

لطفا به ادامه مطلب بروید..



ادامه مطلب ...

 

وَمَا كُنتَ تَتْلُو مِن قَبْلِهِ مِن كِتَابٍ وَلَا تَخُطُّهُ بِيَمِينِكَ إِذًا لَّارْتَابَ الْمُبْطِلُونَ ﴿48﴾

و تو هيچ كتابى را پيش از اين نمى‏خواندى و با دست [راست] خود [كتابى] نمى‏نوشتى و گر نه باطل‏انديشان قطعا به شك مى‏افتادند (48)

 

معجزه 114 در سوره هاي كه با حروف مقطعه شروع مي شود و نيز با حروف مقطعه پايان مي يابد . و 114 ديگر ...

 

جدول زير سوره هاي را نشان مي دهدکه...

 

 

برای اشنا شدن با این معجزات به ادامه مطلب بروید...



ادامه مطلب ...

در اين مقاله به ياري الهي و با توكل به او مي خواهيم ريشه كلمه اله را در قرآن كريم مورد بررسي قرار دهيم كلمه اي كه ريشه كلمه الله است و اين اسم خاص پروردگار است و در قرآن كريم از ساير اسماء و صفات بسيار بيشتر تكرار شده است ، خاصه در بسم الله الرّحمن الرّحيم كه 114 بار تكرار شده است .

به ادامه مطلب بروید



ادامه مطلب ...

صفحه قبل 1 صفحه بعد

درباره وبلاگ

به وبلاگ من خوش آمدید...ضمن تشکر از استاد عزیز و بزرگوارم اقای احمد شفا زاده که در ساخت و راه اندازی این وبلاگ مرا تشویق و راهنمایی کردند.. در عصري که گستره اطلاعات و دانش لحظه به لحظه فزون‏تر مي‏شود، بشر ناگزير از ايجاد نظام‏هاي قوي و منسجم اطلاع‏رساني است. در هر رشته روزانه صدها کتاب، مقاله، پايان‏نامه، نرم‏افزار و ديگر منابع اطلاعاتي توليد مي‏شود که هر يک سخني نو براي گفتن دارد و محققان نيز از محتواي آن بي‏نياز نيستند. در اين عرصه تنها ياريگر پژوهشگران پايگاه‏هاي اطلاع‏رساني هستـند ..هدف از راه اندازی این وبلاگ ترویج فرهنگ اطلاع رسانی و وبلاگ نویسی قرانی و استفاده از ابزارهای به روز برای تبلیغ دین اسلام است
آخرین مطالب
پيوندها

تبادل لینک هوشمند
برای تبادل لینک  ابتدا ما را با عنوان قران و آدرس quranislam.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 52
بازدید دیروز : 9
بازدید هفته : 93
بازدید ماه : 93
بازدید کل : 67752
تعداد مطالب : 50
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


زیارت عاشورا